Vårt största mål är att alla våra kunder skall vara 100% nöjda. 

Returer
Nöjd-kundgaranti enligt vår returpolicy varar i 30 dagar. Om det har gått 30 dagar sedan ditt köp kan vi vanligtvis inte göra en retur eller återbetalning. För att din retur skall godkännas måste din produkt vara i samma skick som när du mottog den. Den måste också vara i sin originalförpackning. 

Det finns vissa situationer där vi ej betalar ut hela köpesumman vid retur. (Om godkänd) 

  • Om produkten ej returneras i sin originalförpackning, är skadad, eller saknar delar på grund av orsaker vi inte påverkat. 
  • En retur som registreras 30 dagar efter ditt köp. 

Återbetalning

När vi har mottagit och inspekterat din retur mailar vi tillbaka om din återbetalning är godkänd. 

Om din retur är godkänd gör vi en återbetalning till registrerat betalkonto som användes vid ditt köp med avdrag för kostnad av returfrakten som du som kund själv står för. 

Försenad eller utebliven återbetalning

Om du inte fått din återbetalning, vänligen dubbelkolla ditt bankkonto igen. Det kan ta lite tid innan din återbetalning har registrerats. Har det gått 2 veckor och du fortfarande inte har fått den, vänligen kontakta oss på: ekonomi@dlights.se

Produktgaranti

Som kund har du alltid 1 års garanti på våra produkter. Garantin gäller för produktfel som avser produktens funktionalitet. Garantin täcks ej om din vara är skadad eller saknar delar. Har du just hämtat ut ett paket och någonting är fel med produkten behöver du kontakta oss angående felet/skadan inom 24 timmar från och med att produkten hämtats ut från ditt postombud för att din garanti ska gälla.

Vid utnyttjande av garanti kontrolleras alltid felet för en bedömning. Eventuell återbetalning eller utbyte till en ny vara sker alltid efter att ditt garantiärende konstaterats godkänt av DLIGHTS serviceavdelning.


Utbyten (reklamation)

Vi gör endast reklamationsbyten av dina glasögon 30 dagar efter ditt köp om de inte fungerar. Om du vill byta glasögonen mot ett par nya likadana, vänligen kontakta oss på: retur@dlights.se

 

Vid alla returer/garanti/återbetalningar/utbyten, vänligen kontakta oss på: 

retur@dlights.se

(Beskriv kortfattat din returorsak).

Du ansvarar själv för att betala fraktkostnaderna för din retur. Kostnad för frakt dras av vid återbetalning. Fraktkostnaderna återbetalas enbart om produkten är defekt utan egen yttre åverkan och skall skickas som garanti/reklamation.

Returfraktsedel skickas efter att vi hanterat ditt ärende.